dinsdag 12 april 2016

Casa Feliz

Vanmorgen ben ik voor de zoveelste keer op zoek gegaan naar het overblijfsel van een poort, die ook nog uit de tijd van het kasteel stamt, Portall de Bolulla. JM heeft me er gisteravond nog naar toe gebracht, maar niet gevonden. Wat ik wel vond en waar we gisteravond ook langs liepen is het Casa Feliz met de prachtig blauwe muur. Als een schilderij van Ives Klein.
Het kon helemaal niet meer kapot toen er tegenover het huis een Seat Marbella stond geparkeerd. Je vraagt je so-wie-so af hoe men hier op ontzettend klein plekjes kan parkeren.
Zo'n autootje had ik in 1989 gehuurd toen ik met zoon en moeder op Kreta was. Ik denk dat Jelle toen nog niet geheel op lengte was, want hij paste nog voorin. Mijn moeder zat achterin op een soort hangmatje. Met die Marbella zijn we half Kreta door gecrossed.
Enfin, een reden om een tekening te maken, ook al omdat ik wil laten zien hoe de auto's in dit dorp passen.
droge pastel, fineliner, aquarel en witte gelpen.15 x 20 cm.

Na de tekening bij Casa Feliz ben ik gaan koffiedrinken bij de Sociedad de Moros i Christians. Het was net plantjes- en groentemarkt. Het licht viel mooi door de zonwering op het plein.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten