zaterdag 3 mei 2014

De geur van meidoorn en gier

Fort Werk aan de Korte Uitweg, acryl op doek, 50 x 70 cm.
Afgelopen dagen ben ik in de buurt van de Lek geweest, bij Tull en 'tWaal. Daar staan een aantal forten die deel uitmaken van de Hollandse Waterlinie. Defensie heeft ze inmiddels afgestoten en de forten hebben een andere bestemming gekregen als b.v. natuurcamping.
Een vriend van mij gaf de afgelopen week een workshop beeldhouwen op het Fort aan de Korte Uitweg. Ik heb hem geholpen met het opbouwen van de tenten en daardoor raakte ik daar verzeild.

schetsje in mijn A5 boekje
Donderdag 1 mei ben ik begonnen met een schetsje en een schilderij en vandaag heb ik er aan doorgewerkt. Een oase van meidoorns. Het is er zo stil dat je de insekten kunt horen zoemen. De geur van de meidoorns is aloverheersend.
Totdat de boer besluit dat het weiland gegierd moet worden...Echte landlucht.
Een plek waar ik vaker naar toe zal gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten