woensdag 2 januari 2013

Feestdagen op het atelier

De "feestdagen" zijn voorbij. Het geknal is gelukkig ook voorbij. De kerstboom kan de deur uit. Eindelijk weer een normaal leven. De dagen worden langer en ik verheug me op het voorjaar.

Het was de afgelopen tijd stil in het ateliercomplex. Ik kwam zo nu en dan slechts een paar fanatiekelingen tegen, die zich ook konden onttrekken aan de copieuze maaltijden en gezelligheid.

Mijn "quest" was de zoektocht naar abstractie in de landschappen die ik afgelopen zomer in Friesland heb gemaakt. Als je naar de plaatjes kijkt, zie je dat dit nog niet gelukt is. De opzet van de schilderijen ging geweldig, maar het is duidelijk dat ik nog niet ben waar ik wil zijn.
Voorlopig maak ik deze gewoon af. Het is prettig om weer met olieverf te werken en de nat-in-nat methode te gebruiken.

De doeken zijn 60 x 80 cm. Als ze klaar zijn, zet ik ze op mijn website.

Als je ze in het echt wilt zien, kom dan op zondag 20 januari 2013 tussen 1 tot 6 uur naar mijn atelier op de 2e Daalsedijk 103 in Utrecht.
Misschien zijn er dan ook al doeken die wel aan mijn intentie tot abstractie kunnen voldoen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten