vrijdag 17 maart 2017

Jazz bij Parnassos

Parnassos is het cultuurcentrum op 1 minuut lopen van mijn huis. Er is plek voor 'artists in residence' en er worden (muziek)lessen en workshops gegeven. Je ziet altijd wel kinderen of jong volwassenen met een instrument op hun rug. Ik heb er zelf ook ooit lessen stemvorming gevolgd.
Op  de eerst woensdag van de maand wordt er in het cafe altijd een jazz sessie georganiseerd. Een bestaand combo speelt voor de pauze en na de pauze wordt er geimproviseerd en gejammed.
Vorige week ben ik er weer eens gaan kijken. De toegang is gratis en het leek mij een mooie gelegenheid om te tekenen.
Ik kwam binnen en werd meteen luid toe geroepen door de drummer van het combo, Rens van Bergen. Collegaschilder, tekenaar en dus ook drummer. De sfeer was relaxed, de muziek easy en het tekenen een feest.
Later heb ik de schetsen ingekleurd, maar bij de eerste ben ik helaas wat te ver gegaan: volgende keer (maand) krijg ik een herkansing.
De Wessiesessie van Ujazz Utrecht-Centraal
The piano has been drinking (Tom Waits)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten