woensdag 28 september 2016

Rondom Utrecht

Het blijft maar mooi weer. Heerlijk om dan in de buurt van Utrecht te gaan fietsen en tekenen. Een plek waar Utrechters graag naar toe gaan is landgoed Rhijnauwen. Vroeger ging ik daar pannenkoeken eten met mijn zoon en ik heb er een tijd hard gelopen in het bos...
Nu ging ik met collega Tineke Brouwer tekenen en koffiedrinken.
In het najaar valt het zonlicht heel mooi door de bomen heen.
Lamy Safari vulpen met watervaste inkt, aquarel, bister en witte gelpen. 22 x 30,5 cm
Tineke zit links voor...
Ook vlak bij mijn huis (ik woon aan de buitenkant van de singel) zijn er prachtige locaties. Meestal wandel ik in het Zocherpark (het bolwerk binnen de singel), maar je kunt het nog beter aan de buitenkant bekijken.
In het Zocherpark ligt de Sonnenborgh, tegenwoordig Sterrenwacht en Museum als onderdeel van het bolwerk. Zocher heeft in de 19e eeuw het bolwerk omgetoverd tot een van de eerste openbare wandelparken van Nederland. Toen ik nog voor het Milieucentrum werkte als grafisch ontwerper heb ik daar een boekje van gemaakt dat nog steeds daar (Oudegracht 60) te verkrijgen is.
Gister ging ik met mijn buurvrouw en collega Hettie Goverts aan de buitenkant van de singel tekenen.
Ik heb de bomen later uitgelicht met droge pastel om het contrast te verhogen
Met dit herfstlicht krijg je grote contrasten.
Toen ik daar zat te tekenen kwam er een journalist van het AD langs op zoek naar een onderwerp. Ik heb hem alles over Urban Sketchers verteld en hij was zeer geinteresseerd. Hij maakte nog wat foto's en volgens hem staat het artikel volgende week in de krant.
Ondertussen ga ik a.s. zaterdag in Maastricht tekenen als opstart van The Big Draw...
Het stuk verscheen op 11 oktober.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten