donderdag 25 april 2013

De Albadawei

Albadawei, in de verte ligt Jirnsum
Vanaf Poppenwier naar Grau lopen kaarsrechte, kale wegen (vanwege de ruilverkaveling). Maandag besloot ik op de fiets naar Grau te gaan om boodschappen te doen en te kijken of ik iets zag om te schilderen. Vorig jaar had ik 2 schilderijen aan de Albadawei gemaakt en zowaar: ik vond weer 2 plekken die naar mijn idee Friesland weergeven.
Op de heenweg naar Grau had ik de wind mee; in de hoogste versnelling ging het als een trein. Terug was het weer zoals ik altijd denk dat het in Friesland is: wind tegen, windkracht 5.
Dinsdag ben ik terug gegaan met tekenmateriaal voor de schetsen hiernaast en gister ben ik begonnen met schilderen. De harde wind bleef en ik heb maar kort gewerkt.Het waterbakje waaide van de ezel en ik had geen water meer.
Vandaag ging het beter; ik heb de eerst laag gezet
Naast de Albadawei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten