donderdag 21 februari 2013

De worsteling

De fase van 17 februari
Morgen ga ik een lange dag maken en dat ben ik nu aan het voorbereiden. De boterhammen zijn gesmeerd en zitten al in mijn tas.
Want morgen wil ik in het hele schilderij nat-in-nat gaan werken, anders loop ik het gevaar dat ik weer een mooi plaatje ga maken. De rechterkant moet lichter en aan de linkerkant moet een groter contrast komen. De bedoeling is dat op het linkerdoek de lelies in de schaduw liggen, op het middendoek gedeeltelijk in de schaduw en rechts de verblindende zomerzon.
Vandaag heb ik de hele dag zitten kijken en geschetst in de afdruk. Van schilderen is niets gekomen, want de overgang van 3 dagen werken op het Milieucentrum kost kennelijk een dag.

Luctor. Of emergo van toepassing is, zien we later...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten