donderdag 2 augustus 2018

De tuin van Karel V

Sinds ik terug ben uit Normandie, ben ik de eerste tijd bezig geweest om het werk dat ik daar gemaakt heb bij te werken en op het blog te zetten. Ik had het wel even gehad met al dat gezelschap en pakte mijn (eenzame) ritme weer op. Het werd ook weer warm en daar moest ik erg aan wennen.
Pas op 15 juli besloot ik mee te doen met de Utrecht Urban Sketchers. Richard Venema had afgesproken dat we mochten gaan tekenen in de tuinen van Grand Hotel Karel V, het enige 5 sterren hotel in Utrecht.
Nu ben ik daar een paar keer geweest; ik heb er gegeten en gedronken. Dat komt omdat zoonlief en mijn schoondochter daar een aantal keren gelogeerd hebben. Ik houd erg van de beschaafde ambiance.
We mochten niet alleen tekenen in hun verborgen tuinen, maar er was ook een wedstrijd aan verbonden. We konden met ond werk een 3-gangen maaltijd voor 2 personen in de bistro winnen.
De zon stond al hoog aan de hemel toen we om 11 uur begonnen en ik zocht een plekje waar de schaduw zou blijven, ook al zou ik er een paar uur blijven zitten. Laat dat nu net de ingang van het gebouw zijn waar Jelle en Nancy waren!
Na 1,5 uur vond ik dat ik nog wel een tekening kon maken. Het leek me leuk om het terras te tekenen. Daar zaten inmiddels ook wat mensen en in Normandie was ik bezig geweest met zo'n ouderwetse vaas, waar ik hier ook een replica van zag (Biedemeier?).
Weer een schaduw plekje gevonden (dit is geen weer voor een noorderling) en zo intensief bezig dat ik de groepsfoto om 2 uur bijna miste ;-)
Uiteindelijk heeft Richard de maaltijd gewonnen en ik ben gevraagd of men kaaarten van mijn tekeningen mag maken.
Ik doe het als men mij ook een maaltijd in de bistro aanbiedt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten