maandag 24 september 2012

Nog geen Indian Summer

eerste opzet
aquarelschets
Vorig jaar (begin november) was ik te laat voor de Indian Summer en het ziet er naar uit dat ik nu te vroeg ben. Alles is nog groen. Wat er aan gekleurde blaadjes was, is er vorige week tijdens een flinke storm afgewaaid. Deze aankondiging van de herst was meteen zo heftig, dat de bewoners van deze buurt (Noord Stamford CT) bijna niet thuis konden komen, vanwege de bomen die over de weg lagen.
Dat het herfst is, merk ik aan de talloze eekhoorns en chipmonks (Knabbel & Babbel) die om me heen scharrelen om hun wintervoorraad binnen te halen. Ze zijn een stuk minder schuw en trekken zich niet veel van mijn aanwezigheid aan; in hun haast weer een eikel te verplaatsen, lopen ze bijna over mijn schoenen heen.
De vijver die vorige keren mijn onderwerp was, is praktisch leeg en het gedeelte waar nog water staat is bedekt met kroos. Daar valt dus niet veel weerspiegeling in te zien. Daarom ben ik een stukje verderop, meer in het bos gaan staan, waar een smal stroompje in de vijver uitkomt. Het licht valt prachtig door de bomen heen; er zijn grote contrasten. Voila, mijn onderwerp voor de komende week. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten