zondag 23 oktober 2016

Sketch Swap met Kuching

Vorige maand hadden de USK Nederland en de USK Kuching een sketch swap georganiseerd. De minimale maat was A6 en het maximum was A5. Het liefst gewoon een adres en postzegel op de achterkant en versturen voor 16 september. Voordat de tekening gearriveerd was in Kuching, mochten we hem niet op Facebook zetten, want anders was het geen verrassing meer.
Ik heb een tijdje nagedacht over wat ik zou gaan tekenen, maar toen ik met Peter naar de openbare repetietie van het Concertgebouw ging, had ik mijn onderwerp gevonden. Wat stuur je naar de andere kant van de wereld? Ons nationale exportproduct: Het Koninklijk Concertgebouworkest!
Tijdens de repetitie met de nieuwe dirigent (Daniele Gatti was net een week daarvoor aangesteld) heb ik 2 tekeningen gemaakt. Op bovenstaande foto gaat hij net op tijd de brievenbus in. Ik was benieuwd; had de tekening gefixeerd en 2 koppen van WA met Priority op de achterkant geplakt.
Op 3 oktober kreeg Sheila Koh mijn tekening. De hare had ik al op 22 september gekregen; ze had hem 29 augustus verstuurd.
Sheila heeft een tekening van het Malaysia-China Friendship Park gestuurd.



Ze vertelt in een bijgevoegd briefje, dat ze de tekening heeft gemaakt tijdens een Urban Sketchers bijeenkomst. En dat ze met haar tekengroep voor de ruimte moest concurreren met mensen die een Pokemon wilden vangen.

Het Friendship Park is aangelegd ter ere van de 30ste verjaardag van de diplomatieke relatie van de 2 landen. Het werd door beide landen gefinancierd.

De afspraak was dat we zodra de tekening binnen was, we die zouden publiceren op de Urban Sketcherspagina (Facebook) van zowel Nederland als Kuching.

Vorige week kregen we een overzicht van alle tekeningen die uitgewisseld zijn. Iedereen vond dit initiatief zo leuk dat we dit vaker willen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten