zaterdag 30 juli 2016

Manchester, auto's en mensen

Op dag 2, donderdag 28 juli ben ik begonnen met een workshop auto's in de stad. We begonnen met een aantal oefeningen om de perspectief van een auto goed te krijgen en uiteindelijk moesten we 1 meter van de koplamp gaan zitten om een soort fisheye te krijgen. Mijn tekening ziet er aardig uit maar ik moet nog wel oefenen. Het 2e deel van de workshop was om auto's in hun context te plaatsen, dus met de stad er omheen. Zo ver ben ik niet helemaal gekomen, dus die tekening is niet te zien.

Het was een regenachtige dag. s'Middags had ik een workshop mensen in de stad en vooral hoe pak je groepen mensen aan van Jim Richards, een ervaren docent die me zo nu en dan echt aan Bob Ross deed denken. Wat B R deed met bomen, deed Jim met mensen en we moesten vooral voor onszelf klappen als we weer een oefening gedaan hadden.
In feite ging het erom dat je eerst de mensen in je tekening zet en dat je zorgt dat de hoofden allemaal op dezelfde hoogte komen. Daarna teken je de architectuur daar omheen. In dit geval was het een monument voor Albert en op de achtergrond stond het neogotische stadhuis. Daarnaast was er in de witte tenten een jazzfestival aan de gang. We moesten verschillende oefeningen doen en dit is mijn meest uitgewerkte schets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten