vrijdag 1 juli 2016

Terug in South Bethany

Gistermiddag gingen we weer op weg naar Delaware. Jelle moest voor zijn werk in New Jersey zijn en ging nog niet mee, maar Nancy, ik en de hond Misty gingen al vast. Nancy had eerst nog iets te doen in Greenwich, dus een bepaald moment zaten Misty en ik onder een grote boom in de schaduw en wat doe je dan als Urban Sketcketcher? Je tekent wat je ziet en dat was in dit geval een parkeerterrein. Ik was meteen al begonnen met mijn vulpen, die wateroplosbare inkt bevat en dat was maar goed ook, want ik moest blijven veranderen. De auto's kwamen en gingen. Veel bovengrondse kabels. De tekening is niet echt geweldig, maar het is een impressie...

Met al dat heen en weer gereis was ik nog niet in de gelegenheid om de tekening van het huis in Stamford te up-loaden. Maar hier is-ie dan. Ik ben graag op die plek. Er zijn allerlei vogels en herten.Een bepaald moment ging de hond erg te keer, ze maakte hetzelfde grote woefgeluid als wanneer ze een kat ziet: was het een grijze vos of toch een coyote? Gisterochtend zag ik hem weer en waarschijnlijk is het toch een coyote. Ze zitten in de buurt. Ik herinner me een nacht met het onheilspellende gehuil van deze dieren. Verder is de omgeving erg idyllisch. Moerasvogels zoals de zilverreiger en de roerdomp heb ik er ook gezien. En de bonte specht. Deze was een paar dagen geleden bezig de snavel te proberen op het huis. Ongedierte? Het zijn over het algemeen houten huizen, dus erg oppassen dat de specht geen gaten in het huis maakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten