zaterdag 30 juli 2016

People and Places, Life in Contrast

Op vrijdag 29 juli had ik mij ingeschreven voor de workshop van Suhita Shirodkar. Je komt haar tekeningen vaak tegen in boekjes over Urban Sketching  Ik merkte dat, als ik mensen in mijn tekeningen toevoeg, ze er altijd nogal stijfjes uitkomen. Ik hoopte dat deze workshops daar verandering in kon brengen.
Ook in dit geval was het zeer leerzaam. Weer een regenachtige dag, dus we bleven in de buurt van de kunstacademie, zodat we aan het eind wat op konden warmen met soep in het Kunst Cafe.
Op het kruispunt hebben wij eindeloos veel vellen volgemaakt met schetsen van mensen in beweging. Bij de stoplichten bleven ze soms staan en dan kon je de tekening afmaken. Meestal moest je weer terug naar een andere tekening om een figuur af te maken.

De laatste schetsen van die ochtend.

's Middags ben ik naar een lezing gegaan van Ed Hawker die een mooi verhaal had over de geschiedenis van het Urban Sketching.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten