woensdag 6 juli 2016

Fenwick Island Lighthouse

Van South Bethany naar Fenwick Island is ongeveer 30 minuten fietsen langs de drukke 4-baans Coastal Highway. Je fietst in feite op de vluchtstrook en het voelt niet echt lekker als de auto's langsscheuren.
Mijn doel was de vuurtoren die op de grens van Maryland en eigenlijk in Ocean City staat. Hij is al sinds 1978 niet meer in gebruik maar had vroeger een functie aan de baaizijde. Voor meer informatie kun je kijken bij Wikipedia
Het was 31 graden en vochtig dus ik zocht een plaatsje in de schaduw. Het werd uiteindelijk een plek op de middenberm van een (rustige) weg onder de boom. Dus fiets tegen de boom, krukje uitgeklapt en tekenen maar.De vuurtoren is maar 23 meter hoog en vanaf de plek waar ik zat had ik meer zicht op het huis.
Dus heb ik het huis getekend. Eerst met potlood en daarna met watervaste fineliner.
Het was een goede plek om te zitten. Mensen liepen op de stoep, auto's reden langs, zoals de plaatselijke veegauto; de chauffeur zwaaide elke keer naar me als hij langskwam (4 keer).
Aan de overkant was een timmerman bezig in zijn werkplaats en dat gaf een goede werksfeer.

Toen ik op het punt stond om kleur toe te voegen, stond Jelle ineens met de fiets voor mijn neus. Hij heeft foto's gemaakt, ik heb ingepakt en we zijn gaan koffiedrinken op Fenwick Island.
De tekening heb ik thuis bij de airco ingekleurd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten