zondag 3 juli 2016

A Perfect Day at the Beach

Het is bijna 4th of July, de onafhankelijkheidsdag van de Verenigde Staten, waarop ze vieren dat ze de Engelsen eruit gegooid hebben. Voor de Amerikanen een vrije dag en daar worden vaak wat vrije dagen aan gekoppeld. Iedereen is dus hier (in hun 2e of 3e huis). Wij hebben ons zodanig voorbereid dat we afgelopen donderdag laat (de supermarkten zijn tot 11 uur open) al boodschappen hebben gedaan.
Vrijdagochtend ben ik om 5 uur opgestaan om de zonsopgang te zien. Helaas was die er niet; veel te veel wolken. Maar zaterdag was alles weggeregend. Geen wolkje te zien en en perfecte stranddag. Ik zat daar al om 1 uur en schetste de wereld om mij heen. Ik had me ingesmeerd, maar ben toch verbrand, want als ik eenmaal aan het tekenen ben, vergeet ik zoiets als een brandende zon.
De tekening lijkt heel veel op die ik vorig jaar heb gedaan: kleurige parasold, mensen in badkleding op stoeltjes en badhanddoeken...
Na de tekening ben ik naar huis gegaan, maar tegen 5 kwam Nancy me halen en de wijn en de glazen en de nootjes. Op het strand aangekomen zat iedereen bij elkaar met nog meer wijn en glazen en snacks. Tot 8 uur bleef het een geroezemoes van mensen die allemaal de zomer vierden.
En vanavond zien we elkaar allemaal weer op een pre 4th of July Party!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten