zondag 12 juni 2016

Eerste sketchcrawl (in Den Haag)

Gister heb ik voor het eerst een zogenaamde 'sketchcrawl' meegemaakt, georganiseerd door de Urban Sketchers Netherlands. Inmiddels ben ik ook lid van die groep op Facebook geworden, zodat ik op de hoogte blijf van hun activiteiten.
Het was wat druilerig weer, maar toen ik aan kwam bij het Mauritshuis was het droog en ontmoette ik mijn 'fellow sketchers'. Met z'n 12en hebben we ons toen verspreid in de buurt van het Binnenhof en de Hofvijver.
Ik zat op een bank op de hoek van de Lange Vijverberg en het Buitenhof, een plaats waar vele toeristen (vooral uit China) een foto moesten komen maken. Ik had kennelijk de mooiste plek gekozen.
Tegen de tijd dat ik klaar was kwam er een enorme groep tamelijk jonge mensen in mijn zicht staan om als opdracht (ze hadden de papieren bij zich met die opdracht) te wijzen naar de regeringsgebouwen aan de overkant en daar een foto van te maken (en later natuurlijk te 'posten" op FB).
Opgezet met potlood, daarna watervaste micron fineliner, bister, aquarelverf en witte gel-pen
Om 4 uur hebben we ons weer verzameld bij het Mauritshuis en we zijn daarna wat gaan drinken op het Plein, dat langs de rand helemaal uit terrassen bestaat. We hebben de schetsboeken aan elkaar doorgegeven, contacten gelegd en afspraken gemaakt voor de volgende 'sketchcrawl'. Ik zal er niet bij zijn. Ik ben dan eerst in Amerika en de keer daarna heb ik mijn grootste 'sketchcrawl' in Manchester bij het Annual Urban Sketchers Symposium.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten