zondag 10 april 2016

Palmbomen en kasteelmuur

Gewekt door de kerkklok van 8 uur. Om ongeveer 10 uur ben ik gaan wandelen op zoek naar het park en palmbomen. Ik ben in Spanje, dus er moeten palmbomen zijn. Ik heb ze ook wel gezien, maar niet in de straatjes in de omgeving van het huis waar ik ben. De straten rond het huis zijn erg smal en er groeit geen enkele boom. Er kan nog net een auto door als je je rug tegen de huizen drukt.
Het park gevonden. Verboden voor honden.
Ik heb daar een tijdje staan tekenen en zag dat veel, vooral oudere heren en dames hun hondje bij zich hadden. De meeste honden in het dorp zijn niet aangelijnd en je moet dus uitkijken waar je loopt, want veel hondenpoep op straat.
Dit is de tekening: palmbomen in het park!

Fineliner, watercolor brush pens en later afgemaakt met droge pastel, aquarel en een witte gelpen. 15 x 20 cm.





Komend vanuit het park zag ik ineens Calle de Castell staan. Ik wist dat er nog een paar delen van de kasteelmuur (uit 1322) moest zijn en meen die nu gevonden te hebben op de Placa del Castell. Het kasteel is al verdwenen in de 18e eeuw, op een paar stukken na dus.
Fineliner, water, watercolor brush pens, droge pastel, aquarel en een witte gelpen. 15 x 20 cm.
.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten