zaterdag 9 april 2016

El Poador de la Font Major

Een prachtige dag met stralend blauwe hemel, ongeveer 20 graden. Mijn wandeling bracht me vandaag aan de rand van het dorp bij de wasplaats. Dit is een vrij grote uit 1786. Er zijn 12 spuiten met een kikkerkop in het midden en er konden meer dan 70 mensen, waarschijnlijk vrouwen, tegelijk de was doen. In 1910 is er een dak overheen gekomen. De kommetjes op de voorgrond zijn de bakjes voor de zeep.
Toen ik stond te tekenen kwamen er een paar plaatselijke pubers met harde muziek de rust verstoren. Ik ben opgestapt en verder het dorp uitgelopen tot aan de campo. Nog wat staan tekenen, maar dat is mislukt.Toen ik terug liep, zag ik bij de wasplek nog meer jongens. Ik denk dat het een fijne overdekte hangplek is.
Grijze brush pens, fineliner, witte gelpen, aquarel en droge pastel, 15 x 20 cm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten