donderdag 12 juli 2012

Utrecht in de zomer

Wilgenbosje in de VVPolder  's ochtends 8 uur
Meestal, als de zomer aanbreekt, wordt Utrecht weer van mij. Iedereen zit op de camping of de Costa, studenten zijn naar huis en de stad is leeg. Plaats op het terras en in de bioscoop.
Deze zomer is het anders. De luchten zijn prachtig. Tussen de buien door ga ik naar het park om te schilderen. Weer in olieverf, want Laurens zegt dat ik een olieverfhand heb.
De kwast gaat makkelijker over het doek. Je kunt de kleuren door elkaar smeren.  Tussen de sessies in het park door, werk ik er thuis aan. Om daarna weer met het schilderij op de plek te gaan zitten. De terpentine maakt de huid nogal dof; een voordeel is, dat het snel droogt. De laatste fase is op het atelier, daar meng ik met terpentijn en lijnolie, dan komt er wat glans in. 
Dit schilderij zit in de atelierfase. Het contrast tussen voor en achtergrond moet nog wat groter, maar ik laat het jullie vast zien.
Van mijn stad heb ik dus nog niet zo veel genoten. Ik zat in park Voorveldse Polder en vanaf volgende ga ik een poosje in Friesland (Poppenwier) schilderen voor mijn tentoonstelling volgend jaar in Oosthem (bij IJlst). 
Deze zomer is anders.

1 opmerking:

  1. Veel plezier deze zomer. Misschien kun je 's avonds toch nog een plaatsje krijgen in de bioscoop?

    BeantwoordenVerwijderen