zondag 1 januari 2012

Andere zompige klei

Noordpolderzijl, olie op doek, 100 x 80 cm.
Als pendant van het vorige bericht, wil ik nu het vorige Noordpolderzijl schilderij plaatsen. Er is ook nog een schets van het schilderij hieronder, maar die staat op mijn website onder: landschappen

Het landschap komt zo nu en dan terug in mijn werk. Dat heeft altijd te maken met het feit dat ik me wil distantieren van mijn innerlijke wereld en liever bezig ben met wat ik zie of herinner aan landschap. Soms kan het gewoon een wolkenlucht zijn die ik in mijn hoofd prent tijdens een autorit.

Het liefst zit ik naast iemand in de auto, zodat ik al mijn aandacht aan het landschap kan geven. Maar als ik zelf naar het noorden rijd, zijn er ook genoeg 'glimpses' om  als onderwerp voor een schilderij te dienen. Daar heb ik nu in de winter genoeg tijd voor. Eerst nog 1 schilderij van Noordpolderzijl...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten